Mijn zwager heeft aangeboden dat mijn vader een mantelzorgwoning bij hem op het terrein mag plaatsen. Nu hebben we daar enkele vragen over.

1. Mijn vader koopt deze mantelzorgwoning zelf op zijn naam. Wat zijn juridisch de gevolgen voor mijn zwager. De belasting wil hier natuurlijk van profiteren. 

2. Hoe kunnen we alles het beste regelen, zodat mijn zwager geen extra kosten gaat krijgen.

3. Als mijn vader onverhoopt opgenomen zou moeten worden in een verzorgingstehuis, hoe voorkomen we dat de mantelzorgwoning afgepakt wordt om zijn kosten te dekken. Dat deze overgaat naar de kinderen.

4. Wat als mijn zus en zwager tegelijk zouden omkomen. Hoe wordt geregeld dat mijn vader daar eventueel zou kunnen blijven wonen. Mijn zwager heeft een dochter uit een eerder huwelijk. Volgens mijn zus is hun testament goed geregeld, maar dit is een nieuwe situatie die er dan bijkomt.

Ik neem aan dat er hier een notaris is die hier al ervaring mee heeft en ons zou kunnen helpen aan een snel antwoord op de vragen en eventueel meer tips en trics zou kunnen geven zodat iedereen hier tevreden het nieuwe avontuur ingaat.

Alvast bedankt!

Lydia