Zon 5 jaar geleden ben ik gescheiden van mijn ex-man.

Ik ben destijds bij hem ingetrokken in zijn koopwoning. Deze stond dus altijd op zijn naam. 

Na drie jaar samen zijn we getrouwd in gemeenschap van goederen. 

Mijn naam is nooit op het huis gekomen of op de bankrekening waarmee de hypotheek werd betaald etc.  

Tijdens/na de scheiding zouden we een akte

of iets moeten opstellen bij een notaris. 

Dit is nooit gebeurd. 

Eigenlijk ben ik het huis uit gegaan na verdeling van inboedel. (Lees: kleding mijzelf en kids en de bedden van de kids. Voor de rest heb ik meubels bij elkaar geraapt via weggeefhoekjes op fb) 

Mijn ex is in de woning blijven wonen.  

Nu zag ik toevallig gister op fb dat hij zijn huis te koop heeft staan. (Gaat samenwonen met zijn nieuwe partner) 

nu vroeg ik me af of ik eventueel nog ergens recht op heb. Ik las ergens dat ik in zekere zin juridisch mede eigenaar ben van het huis, omdat er nooit een akte is opgemaakt. 

Ik wil hem niet in de weg zitten of iets dergelijks. En ik gun hem een leven samen met zijn nieuwe vriendin.  Maar aan de andere kant steekt het ook wel een beetje dat hij het zo makkelijk heeft terwijl ik met een bijstandsuitkering vijf kinderen moet opvoeden.  (Met een totaal van 150€ euro alimentatie per maand)

nou ja. Eigenlijk is mijn vraag dus. Heb ik op enige manier recht op iets wat de woning betreft. Of is dat ijdele hoop? 

Gr Jolanda