verhaalsbijdrage

  • julius

    Het is jouw kind. Je wilt dat het goed komt met het kind. Dan moet je ook bereid zijn om een bidrage te betalen.

    Anders moet ik (en ook de andere belastingbetalers) het doen en dan vind ik dat jij eerder an de beurt moet komen.

  • Anne-Mieke

    Veejay Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi,

    >

    > Kan ik iemand vragen hoe dit allemaal tot stand

    > komt.

    >

    > Heb een relatie van 10 jaar achter de rug en 1

    > kind met mijn ex.

    > Ik heb nooit samen gewoond, getrouwd of

    > partnerschap getekend. We heb ik mijn kind

    > erkend.

    > Heb geen onderhoudsplicht afgsproken en ook geen

    > alimentatie plicht bij de rechter ingediend.

    > Nu komen ze na 4 jaar dato opeens met een

    > verhaalsbijdrage. Mijn ex heeft 3 jaar geleden een

    > bijstand aangevraagd.

    >

    > Kom ik hier nog onder uit???

    >

    > Veejay

    Nee, hier komt u niet onderuit. U bent n.l. wettelijk onderhoudsplichtig voor uw kind en op grond van die wettelijke onderhoudsplicht kan de gemeente een verhaalsbijdrage vorderen.

  • Jan

    Hallo , ben door de sociale dienst aangeschreven om een verhaalsbijdrage voor mijn dochter te betalen , alhoewel ik reeds kinderalimentatie betaal !

    Mijn vraag is , mijn vaste lasten zoals auto ( nodig om op het werk te komen ) , dus verzekering en belasting en begrafenisverzekering leggen ze zo maar naast zich neer !

    Kan dat zomaar ? Heb toch mijn auto nodig om op het werk te komen en geld te verdienen ?

    begrafenisverzekering is toch ook iets wat men nodig heeft ?

    Gr , Jan

  • Rien

    geachte lezer

    ​ik ben een jaar getrouwd geweest hoelang moet je dan nog verhaalbijdrage betalen. Ik betaal wel mijn kinderalimentatie maar voor mijn ex vind ik wel vreemd om die verhaalbijdrage nog steeds te betalen.Is het zo dat je dit ook 12 jaar dan moet betalen als je maar een jaar getrouwd bent geweest,?  Tevens heb ik wel de schuld op mijn genomen die mijn ex ook niet betaald hoe moet ik dit aanpakken .

    met vrgr MJP B