fout in een testament

  • S. Jethoe

    De voornaam van mijn moeder staat fout geschreven in het testament.Is de testament dan nog rechtsgeldig? Kan de testament vernietigd worden?

  • Y

    Als verder duidelijk is, dat het om je moeder gaat, zal het testament niet vernietigd kunnen worden. daar is echt veel meer voor nodig.

  • S. Jethoe

    Het testament is in Nederland opgemaakt, geldt dit ook voor bezittingen die mijn vader

    buiten Nederland heeft?

  • Hans

    het geld voor de totale nalatenschap van uw vader,ook dus voor zijn buitenlandse bezittingen

  • Y

    Dat lijkt me wat kort door de bocht. Ieder land heeft zijn eigen wetten en eigen rechtspraak.

  • Hans

    U bent in ieder geval de eerste die beweert, dat erflaters meerdere rechtsgeldige testamenten moeten opmaken, ieder voor zich feldend voor het land van hun bezittingen

  • Y

    Een voorbeeld: Als je in Nederland een testament OBV hebt gemaakt (langstlevende-testament), dan wil dat zeker niet zeggen, dat je huis in Frankrijk ook eigendom wordt van de langstlevende. Je zult dus in Frankrijk een andere regeling moeten treffen. Zo is dat nu eenmaal.