Forum voor notaris pagina
Startpagina.nlDochters op alfabetCategorieenVoor kidsLuister radioKijk TVMeer Startpagina

notaris.startpagina.nl/prikbord

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: DiscussielijstNieuw berichtZoekenLog inPrint
 • Uitgeklapt op datum • Uitgeklapt met draadjes

Opvragen kindsdeel en wezenpensioen.

Datum: 01 december 2012 17:09

Betreft een probleem van kind waarvan moeder is overleden. Vriendin van ons.
Graag zou ik willen weten hoe hij zijn kindsdeel kan opvragen. Dit omdat zijn / haar moeder is overleden, en de man (niet de biologisch vader) met wie zij getrouwd was hem / haar uit huis uit wil hebben.

Ouders hadden samen een koophuis, die nu naar het overlijden vermoedelijk 50 % vrij is gekomen en al veel overwaarde had.

Tevens de vraag of de persoon ( nog geen 21 jaar ) recht heeft op wezenpensioen. Moeder van deze persoon is ruim een jaar terug overleden en hij heeft nog nooit iets ontvangen en was of is nog nooit ingelicht over het bestaan van een erfdeel en wezenpensioen.
Ik probeer deze persoon te helpen, dit omdat hij / zij zich geen raad meer weet. Al alles normaal gegaan was deze vraag niet nodig geweest, maar de man leeft nu van god los en ben bank dat erfdeel ook opgeslokt gaat worden.

Ik hoop op een bruikbaar antwoord.

MVG
Een bezorgd persoon.

Onderwerp Geschreven door Gepost
  Opvragen kindsdeel en wezenpensioen.
er.de.groot@quicknet.nl 01/12/2012 17:09

Re: Opvragen kindsdeel en wezenpensioen.

Martijn 02/12/2012 04:09

enigma 03/12/2012 13:41

er.de.groot@quicknet.nl 05/12/2012 20:41
Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Onderwerp: 
captcha
Vul hier bovenstaande code in:

Privacy- en cookiebeleid - Copyright - Disclaimer - Alle dochters - Forum en chatregels - Contact
© 1998-2011 Startpagina B.V. - notaris.startpagina.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep