uitbetaling erfenis

  • nick van der wel

    is het mogelijk om een voorschot te krijgen op uitbetaling erfenis zo ja hoeveel

    mijn zuster nederlansche is in nederland overleden ik ben venezolaan en woont dertig jaar in venezuela moet ik

    in nederland belasting betalen over deze erfenis

    N van der wel

  • julius

    Het is in principe mogelijk om een voorschot te krijgen. Vraag het aan de notaris. Hij kan je ook over de fiscale consequenties inlichtingen geven.

  • lilette massizzo

    Mijn vader is in maart 2012 gestorven, ik ben zijn erfgenaam en mijn zoon en mijn nichtje. MIjn Oom is de uitvoerder van het testament. MIjn vader woonde in curacau en daar is ook zijn zaak en huis. IK heb in nov 2012 via de notaris in curacau een formulier ondertekend met de boedel verdeling. De notaris kon toen aangifte doen van succesie rechten. Ik heb sinds die tijd niks meer van iemand gehoord. Daar ik in Nederland woon is het voor mij lastig om alles te controleren. Met mijn oom is het moeilijk communiceren, ik stuur mails naar mijn oom en notraris met de vraag hoe lang alles nog gaat duuren eer we de erfenis kunnen verdelen en uitbetalen. Ik vroeg me af hoe lang alles duurt eer zoiets is geregeld, een jaar likt me zo lang en ook met oog op het feit dat ik al in nov vorig jaar een formulier heb ondertekend met de boedel beschrijving.

  • Truus

    Mijn schoonvader heeft mijn man en zus een geldbedrag na gelaten ze zijn

    Al naar de notaris geweest enz nu zij de notaris dat de zus die over de bankzaken enz gaat

    Binnen een week de papieren over de post krijgt om de dingen van de bank te regelen

    Momenteel gaan wij de tweede week in en nog niks gekregen over de post

    Maar de rekeningen enz komen wel gewoon binnen

    Zij heeft al 2 keer gebeld en telkens de telefoniste krijgt zij er aan met mededeling

    Dat zij geduld moet hebben

    Maar zij is wel die gene die met de problemen zit met onbetaalde rekeningen die nog betaald moeten

    Woorden of dingen die afgezegd moeten worden

    Is dit normaal en kunnen wij wel een voorschot krijgen als zij

    De papieren enz binnen heeft omdat zij over het geld gaat enz

    En hoe lang kan het nu duren is nu 2 weken geleden dat zij alles

    Hebben getekend bij de notaris

  • Darras Dirk

    Graag had ik eens vernomen, als een van de twee erfgenamen, niet wil tekenen bij de notaris daar hij niet akkoord gaat, wat gebeurd er dan ?

    word die ene erfgenaam dan toch uitbetaald ? zonder medeweten van de ander.

    het is nu al meer dan 8 maanden dat wij hier nog iets over vernemen.

    Wie kan mij daar bij helpen, Het gaat enkel over geld.

  • anne

    wat gebeurt er met de interest dat geld verdiend tussen het overlijden en de uitbetaling van de gelden ? is het het werk van de notaris om het geld van een overladen client te zoeken

  • julius

    1. Staat het geld op een rekening van de erflater of de erfgenamen dan wordt rente wel of niet betaald door de bank. Staat het geld op de kwaliteitsrekening van de notaris dan wordt rente hierover door de notaris vergoed.

    2. Als de notaris uitdrukkelijk opdracht heeft gekregen om de erfenis af te handelen dan is het ook zijn taak om bij de banken op te vragen of er andere bankrekeningen zijn.

  • Elke

    Wordt een uitbetaling erfenis bij notaris gedaan waar voor aangetekend wordt, of kan je dit zelf bij de bank laten doen, wat gratis gedaan wordt??