echtscheiding en onderwaarde huis

  • Jessie

    In mijn geval zou er ook ineens een onderwaarde zijn.

    Zodat mijn ex, het huis kan behouden, met een nieuwe hypotheek.

    Zijn ouders willen wel bijspringen in het missende deel, die hij zwart/wit gezien tekort komt.

    Wat houdt dat nu weer in?

    Hypotheek lopende van 280.

    Flink verspijkerd en ineens zou een makelaar van de bank het huis op 264 schatten, zodat er een hypotheek komt van 294.

    Die zou hij, samen met zijn ouders kunnen dragen.

    Ik snap de logica niet helemaal.

  • Bram

    Ik heb onlangs mijn huis laten taxeren, omdat mijn advocaat had vernomen dat er onderwaarde zou zijn, nu blijkt dat er bijna 18.000 onderwaarde is, vorig jaar toen mijn ex bij mij weg ging, wilde zij de helft van de overwaarde hebben, in deze tijd kan je dat vergeten, nu wil ik ondanks mijn aandeel van bijna 5.000 euro aan de scheiding, die bij 9.000 euro terug, (ook voor de geleden schade). even de bal terugketsen!!

  • dennis

    Wat is dat met gescheiden vrouwen zien alleen maar geld weg te plukken bij hun ex.ook deze vrouw denkt weer de max uit haar man te trekken te zielig voor woorden

    Als ik die man was had ik de woning nu verkocht en haar zo ook een deel van de hypotheek schuld gegeven. De man kan de rest schuld meenemen in zijn eigen kosten voor levensonderhoud een verminderd draagvermogen waardoor deze vrouw minder alimentatie krijgt.